FILOZOFIE

FILOZOFIE

FILOZOFIE

Mesaj de la Tiberiu, scris de pe vremea când BRAVEMENT nu exista. Dacă vrei să știi mai multe despre noi, citește-l.



Vreau să share-uiesc cu voi câteva gânduri de-ale mele ca marketer. Gânduri care uneori m-au ținut pe loc, uneori m-au dat în spate, dar de cele mai multe ori m-au făcut să fiu mai bun.


Niciodată nu le știi pe toate. Niciodată nu ești prea bun.


Însă, poate cel mai important gând: NICIODATĂ nu poți garanta rezultate!


Este ceea ce le spun mereu clienților mei. Fie că este la începutul colaborării, fie atunci când pornim o campanie nouă.


WARNING: asta nu înseamnă că nu sunt un marketer asumat. Nici vorbă, chiar am plătit din buzunarul meu de câteva ori rezultate slabe sau greșeli copilărești ce au ținut de mine. Nu recomand, nu este o bună practică, însă până nu te ustură, nu înveți.


Însă, oricât ai fi de bun, oricât de multă experiență ai avea, oricât de mare ar fi clientul, bugetul sau potențialul, oricât de bun ar fi timing-ul: nu pot garanta rezultate.


Asta pentru că marketing-ul este doar un departament dintr-un business, și nu tot business-ul așa cum confundă mulți. Însă mai multe despre asta într-o altă postare, poate.


Mergând pe scenariul că marketerul NU a făcut greșeli banale, ce țin de expertiza lui și independente de business / client, nu ii poți imputa întreg eșecul al unei campanii. Așa cum nu ii poți oferi tot creditul pentru un succes.


De aceea, mi-am impus să nu fiu arogant niciodată când iau un client nou sau când încep o nouă campanie, INDIFERENT de experiența pe care o am.


🔥 Paul Arden spunea în cartea “It’s not how good you are, it’s how good you want to be” următorul lucru:


“Don’t promise what you can’t deliver. When selling our ideas, we tend to overpromise in our enthusiasm for our creation. […] The result will probably be disappointing. Not disastrous, but a little less than expected. No one will say anything, they just don’t trust you as much.


[…]


If instead you undersell, pointing out the possible weaknesses and how to resolve them, you are not only building a trusting relationship with your client, but you’re able to solve any problems. And if it does turn out the way you hoped, it’s a bonus!”.


Bun, acum cu ce mă ajută asta în viața de zi cu zi.


✅ Păi în primul rând nu garantez rezultatele nimănui.


În schimb, vin în ajutorul lor cu o ESTIMARE bazată pe experiența mea anterioară, statistici din piață & nișă, dar bineînțeles croită pe nevoile și posibilitățile clientului (buget, așteptări etc.)


Dacă clientul aprobă estimarea, mergem mai departe. Dacă nu, discutăm pe baza ei și vedem ce putem modifica. Dacă suntem foarte departe ca și păreri, nu pornim colaborarea.


Din experiența mea, am observat o marjă de eroare medie a estimării de ±10–20%.


La final dacă depășim estimarea, clientul este fericit. Dacă nu o atingem, rezultatele nu sunt dezastruoase. Este un win-win.


✅ În al doilea rând, acest mindset nu mă lasă să mă plafonez. Să cred că sunt bun și că nu trebuie să mai învăț nimic, eu sunt șmecher și lucrez și cu Apple dacă vin la mine.


Îmi recunosc limitările și încerc să le transform în oportunități de învățare continuă. Asta nu înseamnă că nu accept provocări.


Nu mă dau în spate și îmi plâng de milă, ci încerc să fiu mai bun ca să iau proiecte mai mari. Și da, nu ține doar de marketing în sine. Ci mai mult de mine ca om: psihologie, tehnici de negociere și vânzare etc.


Până la urmă este despre rezultatele pe care le aduc clientului. Pentru că dacă clientul câștigă, și eu câștig.


Dacă ne credem cei mai smecheri, o să rămânem cei mai smecheri. Azi. Că mâine apar 10.000 mai smecheri ca noi.


Însă dacă suntem sinceri cu noi, stabilim și construim o relație sănătoasă cu clienții noștri bazată pe încredere și nu pe promisiuni deșarte doar ca să îi câștigăm, într-o zi e posibil să ajungem cei mai buni. Iar dacă nu, am fost corecți și suntem împăcați cu noi.



-Tiberiu